Do kraja godine se očekuje usvajanje novog zakona o zaštiti potrošača koji predviđa besplatno vansudsko rešavanje sporova nezadovoljnih kupaca sa trgovcima.
Kako navode u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, rad tela za vansudsko poravnanje biće besplatan za obe strane. U tim procesima će trgovci imati obavezu da učestvuju jer će u suprotnom morati da plate kaznu po prekršajnom nalogu.
Na ovaj način poboljšaće se polžaj kupca koji ulaskom u ovaj proces neće biti uskraćen za pokretanje sudskog postupka.
Značajna je novina to što će potrošač moći da traži zaštitu svojih prava bez obzira na cenu proizvoda jer neće više postojati gornja granica za vrednost vansudskog poravnanja i rešavanja spora. Prema nacrtu novog zakona, sporovi vredniji od 500.000 dinara će moći da idu na vansudsko poravnanje.
Korisnici kurirskih slušbi će kao i svi ostali potrošači koji imaju problem sa trgovcima i pružaocima usluga moći da reše spor u četiri koraka:
- Prvi korak je da se potrošač sam obrati trgovcu odnosno uloži reklamaciju. Ukoliko taj korak ne urodi plodom sledi drugi korak.
- Drugi korak je obraćanje trgovcu preko Udruženja za zaštitu potrošača.
- U trećem koraku potrošač će moći da reši spor preko tela za medijaciju Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija. Nakon razmatrana predloga trgovac mora da se izjasni u roku od 15 dana.
- Četvrti korak je odlazak na sud.
Kako navode u Ministarstvu, cilj novog zakona je da se u što većoj meri izbegnu sudski procesi jer su skupi i dugo traju. Vansudskim poravnanjem će potrošači moći lakše i brže da zaštite svoja prava i reše sporove sa trgovcima.