Posao kurira je lak a kuriri se stalno žale na nešto

Kako izgleda biti kurir brze pošte?

Biti kurir u Srbiji je lagan posao. Plata sigurica – pos’o laganica. Samo se u toku dana malo provozaš kombijem i okreneš par brojeva telefona, baš te briga… Naravno da nije tako.

Često ćete čuti ili pročitati po internetu kritike na račun ljudi koji rade u kurirskim službama. Oni su navodno „svi gori od goreg, sve bitange, lopovi i propalice…“, onda se „bahato ponašaju i bezobrazni su do daske“. Često im se zamera da jednostavno ne žele da isporuče pošiljku jer ih mrzi da se penju na četvrti sprat da zvone na vrata… Pa kad bi neko ko nema realnu sliku o stanju na terenu pročitao šta sve piše po internetu pomislio bi da su ovi kuriri maltene razbojnici od kojih treba zazirati.

Svako generalizovanje je pogrešno. Ima, naravno, i među kuririma onih loših  i onih dobrih. Mi smo ubeđeni da kurirskoj profesiji ipak ima spasa. Počnimo od početka.

U početku beše plata…

…i plata beše mala…. Kuriri su kao i svi u Srbiji slabo plaćeni za svoj rad. Plate kurira se kreću uglavnom od 300 do 400 eura. Kuriri se zato oslanjaju na bakšiš koji im ostave klijenti kada preuzmu pošiljku… ali imajte u vidu da recimo konobari ipak mnogo bolje prolaze od kurira. Sve u svemu, kuriri nisu preplaćeni uobraženi dripci za kakve ih mnogi smatraju.

Loši uslovi za rad

Kuriri često napuštaju posao i prelaze iz jedne kurirske službe u drugu zbog loših uslova za rad. Najčešće su to manjak radne snage a previše posla i pošiljki koje treba dostaviti. Loš menadžment firme koji ne vodi računa o potrebama radnika, uslovima rada, ne plaćanje za prekovremeni rad, itd.

Ima tu još dosta elemenata o kojima treba pisati ali hajde da zaključimo sa sledećim:

Ima ih raznih

Nisu svi kuriri isti. Ima i poštenih, i nepoštenih i vrednih i lenjih… jer verovali ili ne, i kuriri su ljudi od krvi i mesa. Ostavljamo kuririma da dopune praznine, zato….

Kuriri, pišite nam!

Pozivamo kurire da nam pišu na kurir@brzaposta.rs i posalju nam svoje iskustvo! Ispričajte nam kako izgleda raditi u kurirskoj službi i koji su problemi kurirske profesije.

28 thoughts on “Kako izgleda biti kurir brze pošte?”

  1. Evo ja da kazem par stvari o mom pocetnom utisku, pre svega o sebi cu reci da spadam u grupu racionalnih i realnih osoba i ovo sto cu vam reci je cista realnost i mozete mi slobodno verovati jer nemam nikakav interes da vam saopstavam neistinu. Dakle, prijavio sam se za posao kurira pre nekih 10ak dana i krenuo sam na obuku sa kolegom koji radi rejon koji bi trebalo da ja preuzmem. Sta je ovde poenta? Naime radi se o gradu u kome ja ne zivim a koji bi trebao da pozanjem kao svoj dzep i vise od toga, sto je priznacete veoma tesko, pogotovo ako se uzme u obzir da se obuka izvodi u realnim uslovima koji su prilicno kompleksni (pozivanje primaoca posiljke, uslovi u saobracaju, parkiranje kombija u gradskim zonama itd). Druga stvar je sto je sam kurir bespotrebno opterecen administrativnim glupostima u smislu izuzetno glupe papirologije koja je preobimna pa je tu i skener kojim skenirate svaku posiljku koju ste isporucili ili ne pa lista dostave, pa lista preuzimanja posiljki jednom recju LUDILO! Hocu da kazem da ovaj posao se MOZE i MORA reorganizovati u sto hitnijem roku. Zato svi korisnici brzih posta trebalo bi da imaju na umu da je kurir brze poste zrtva male plate a sa ogromnim teretom obaveza koje su mu nametnute. Jos uvek sam u razmisljanju da li da prihvatim ovaj posao, cak i da je plata duplo veca od ove koja je oko 35000 din. Hocu da kazem nije problem samo u visini plate vec o PREOPTERECENOSTI KURIRA!!! Zakljucak: Ovaj posao je za IZBEGAVANJE e sad ko bas mora, neka mu je srecno.

    1. Hej, ipak budi srecan da neradis 12 sati obezbedjenje na objektu gde se krade svaki dan i ulaze 100 vozila dnevno i svadjas se sa ljudima oko sitnih gluposti. I placen si 32000 sto znaci manje od kurira. Ipak je bolji posao od obezbedjenja.

  2. JAKO JAKO TEZAK POSAO,MOJ MUZ RADI U BRZOJ POSTI,VEC OD 6 SATI SE ISTOVARAJU SLEPERI.PA ONDA SVAKO NOSI SVOJ PAKET U KOMBI.SVE MORA DA SE SKENIRA.I TEK OD 8 POLA 9 KRECE ISPORUKA.ZOVU TRAZE DA SE ISPORUCI STO PRE A DA PRI TOM MALO KO JE VEC PRIPREMIO NOVAC.E ONDA ONAJ I KO PORUCI HTEO BI DA VIDI PRVO STA JE TO.DA IZVADI IZ PAKETA.STA MISLITE IMATE 50 ADRESA I SVAKO DA TRAZI DA SE OTVORI PAKET.PLUS FIRME JEDNA ADRESA 10 PAKETA ILI FRIZIDER ISPORUCUJES A BAKA SAMA KOD KUCE…TOLIKO BAHATIH NEVASPITANIH STRANAKA.MOGLA BIH JOS O TOME DA PISEM.DIVIM SE SVOM MUZU.NIMALO LAK POSAO A MALA PLATA.

    1. Slazem se Sanja.i ja radim u brzoj posti.samo tvoj muz je sretnik ako ima dnevno 50 adresa…nisam nikada ispod 70.e a onda ti sto se zale su uglavnom oni koji sede negde u kafani i hoce da im se tamo fostavi paket.svima je nesto hitno.a nebi seli u auto i potrazili nas ako je bas toliko hitno.ipak grad je veliki i ako bi svima ispunjavali zelje i isli cik cak.izlazili iz putanje.pa nebi zavrsio nikad.a oni to ocekuju.tako da…jedne probudis ujutru.kazu kad pre.drugi pak kazu gde si do sad…

  3. Ja radim već duže vreme kao kurir. Iz Kragujevca sam.Posao kurira je jako psihički naporan, a onda fizički, ali problem je što narod nema ni malo razumevanja. Niko od ljudi koji znaju da nas pljuju ne zna, da mi dolazimo na posao ujutru u 06:15h, u 06:30h krece istovar šlepera paketa, a tu su paketi od pola kilograma pa do paleta, mi se junački dobro iscimamo dok sve to istovarimo, do jedno 08:20h,ako kamion koji vozi noćni vozač ne kasni, zatim pakujemo svoja kombi vozila, skeniramo sve, proveravao da li je sve stiglo, a samo da znate toliko ima teških paketa da recimo nas trojica ubace kod kolege u kombi, a taj kolega kasnije mora sam da se snalazi na terenu kako da taj isti paket izbaci kada dođe na isporuku.Dešavalo se da pred novu godinu kada ima najviše posla izađem na teren sa 130 adresa, plus preuzimanja, još ako mi se pogodi da imam par firmi gde imam po 15 ili 20 paketa, kombi mi bude napunjen do vrha da se jedva vrata zatvore, e kad krene teren, rade se ulice onako kako kurir napravi redosled rada, a kad krenem da zovem, kreću uobičajena dešavanja(nisam kući, e druže jel može na drugu adresu, nemam novac, sad sam ustao/la) itd… Neki se ne jave ceo dan, pa te me zovu sutradan i žale se… Sve u svemu, naš posao je jako stresa, radno vreme nemamo, to narod nek zna, nekad završimo u 14:00h,a nekad u 20:00h i ima još puno toga, ali eto od mene jedna mrvica šta se krije iza nervoznih postupaka nas kurira. Na kraju bih dodao samo jednu st2, KURIRU NIKAD NE PRICAJTE DVE STVARI „TI SI DUZAN DA…“ I „TVOJA DUZNOST JE…“, te dve recenice nas užasavaju i jako jako iritiraju, jer prvo neko mora da radi ovaj posao pa da zna šta su naše dužnosti i šta smo mi dužni da radimo na terenu.

  4. Ja sam iz BiH i radnik sam brze poste posao radnika je vrlo lak evo zasto: Citavi te dan handre gradani ,pate uvece handre sefovi i oni gdje se treba razduzit radi trasporta naplate itaj te handri.A kada nedodes kuci do devet handri te zena da nemas ljubavnicu.A da bih ja zaspo od umora moram popit saku tableta za glavu ,za spavanje,za smirenje,zatlak .Eto tovam je zivot radnika Brze poste.

  5. Ja sam iz BiH. Radnik sam brze poste. Odlazim na posaou jutru 6 i15 dabih istovarao kamijon do8 sati. Onda robu skeniram rasporedujem po ulicama i palete takode novcane kese. Tada po zavrsetku tovarim svog kraftera punog nekada70,50,40-posiljki .u svemu tome ja i sve moje kolege koje bave ovim poslom koji je stresan svakako psihicki imaih koji psuju a ima nas jako finih kako ti tako tije suti i radi jer kuci imas porodicu koj trebas donijet hljeb .desavale su se pljacke napadi na radnike istih gdje takode radnik iste dovodi svoj zivot u opasnost to je cinjenica. Kada kurir raznosi postu tj svaki mora svakog gradanina da upise da prati na otpremnici i otkup tj cjena dostave kao i transport. Ako je na primjer moj bilo koji kolega uBiH,Repuplika Srpska, Srbija, yHrvatska svismo mi kolege.Naplatijo otkup posiljke a imo je i transport koji od velikih poziva i stresa koji dozivi,pritiska sa svih strana.Zaboravijo naplatit a pretezno oni iznose puno novca onda mu se to odbija od plate. Po vrh svih ovih gore navedenih stvari kurir je duzan i obavezan da kupi posiljke od gradana i firmi koje isto mora sam da utovari i mora takode da se brine o otpremnicama koje nemaju otkupa ali imaju otpremnice kao na pr: bolnice , apoteke , firme koje imaju ugovore i da uzme jednu sebi naravno ovjerenu tomu je dokaz o dostavi .Vjerujte nama nije lako pa vas molim da prema meni i svim mojim kolegama imate lijepo osjecanje eto hvala vam lijepa pozdrav svim kuririma cao.

  6. Radim u kurirskoj sluzbi 6 god. i nije uopste kako neki misle ,posao je jako malo placen a baksisa nema vise jer ljudima je sad svaka postarina skupa(to je jedan od razloga zasto baksis ne moze da pokrije ni kutiju cigareta a kamoli jedan obrok i flasu vode to je sad sve  kupovina od plate).Radim u najjacoj kurirskoj sluzbi u Srbiji sa najboljim sistemom rada i bez dodatnih listi i gluposti,kotistimo samo PDA uredjaj.Posao je slozen ti na terenu moras da budes vozac,blagajnik,obavljas telefonske pozive,istovaras i najteze od svega je rad sa ljudima koji ocekuju od nas da se najavimo po 1sat ranije i tako dalje i tako dalje.U proseku svaki kurir u mom centru ima 70  ili 80 adresa za dostavu i oko 15 adresa za preuzimanje paketa pa vi sad vidite da li neko od nas moze da se najavi 1 sat ranije,pritom ljudi hoce dostave i posle 17h i posle 19h a zna se moje radno vreme je od 7 do 15h(pricam za moju firmu za druge poste neznam radno vreme).Pa tu nastaje problem kad ih pozoves ide ovako otprilike,nisam kuci ,nemam novac,dodji na drugi kraj grada itd. Itd.Pravilo je nema promene adrese,nema vreme isporuke (ima ali to spada u licnog kurira i kosta 6000din),2 dana dolazimo.na adresu nakon toga vracamo paket posiljaocu.Iskusan kurir u proseku na 1 sat moze da izbaci izmedju 25 i 30 adresa u gradu,sela su neka druga prica.Ujutru ti posao pocinje u magacinu gde razvrstavas pakete po magacinu otpriliki ima oko 45 paleta robe na 25 momaka i tu riknes,nakon toga sledi slaganje robe u kombi i zaduzenje redom kojim ces ici na terenu da bih znao ngde ti je koji paket u kombiju.Necu vise da duzim posao je slozen i kad neko drugi to radi izgleda lako,a kad krenes sam uopste nije tako.Mislim da je ovo posao koji treba da bude placen najmanje izmedju 70000 i 80000 din.Ova cifra koji sam naveo nije napamet jer ja u svakom trenutku znam koliki mi je pazar(mislim samo na postarinu) pa kad od toga odbijes pdv,gorivo dnevnicu kurira,amortizaciju vozila jako jako puno novca ostaje!

  7. Ado brza posta : Ja znam kako vam je jer je i meni tesko ,ali brate ako imas kuci djete i ako si ozenjen. Onda moramo trpit i sutit dok su nam goc djeca sita i imaju topal dom . Sto se tice plata toce se promjenut evo kako.Svi odose vani misle dace im biti dobro i kada nebude radne snage tj kada ih poslodavci nemogu nac tada ce nama radnicima brze poste biti dobro vidjecete.Kada ujutru ustanes na kafu da ides na posao. I kada mozes ustat ,micat nogama ,rukama , mozes otic zaradit djeci onda smo mi brate milijoneri .zdravlje je navece bogastvo svakom covjeku , novac je papir samo i neka ga braco moja brze poste ima od 1 pado 1 odma je dobro itebi i porodici.Jos smo mi svi radnici milijarderi , jeruvece zaspemo kao janjci barem ja : Ja od sobnih vrata pa do kreveta dodem zatvorenih ociju kako pojma nemam. A poslodavci oni su hodajuce hjene , jer ih gore nezanima nista navedeno samo braco moja oni pare sanjaju samo puse citavu noc itd .U Srbiji, BiH,RSrpskoj ,Hrvatskoj,ja vas pozdravljam ,cuvajte se i lijepih zena da joj nedate vecikusur nego sto treba .I vazno je da uvece dodete zivi i zdravi svojoj djeci jer im i ujutru trba treba Otac .sve najbolje vam zelim bice sve ok,cao.

  8. Ado brza posta -kada ovo procitate to ce vam dati snagu jos vecu volju probudit. Ja imam sina koji samo tatu voli a voli mali svakog ko vozi brzu postu mama nista.Jednom mi supruga bila u bolnici pasam sina poveo sa sobom tj na poso a on ima 4ipo godine .k.Kada sam dostavljao postu moj sin koji voli taj posao nosijo kese .Pa kada biga pitali jeli para dosta onbi reko nije pa binam ljudi dali dobar dobar baksis .Meni moro direktor odobrit jer moj sin bez mene nemoze .Ja kada se brijem i on se brije sa cesljom stavlja pjenu .Ima dvije laze jedna tati jedna njemu ako nestavim lazu pocme plakat mislim djete je to .Moj sin vas puno voli njemu je BRZA posta sve djete je vama vjetar u leda da radite sa osmjehom i radi vase djece pazite se cuvajte se bice bolje vjerutemi .zdravlje osobno i djece svoje nema toga blaga i njihovih milijona da se moze mjerit sa mojim sinanom ili vasim ako vas je moja neka rijec povrijedila sori .Ja znam kako je vama i meni je isto tako . Ali uvece kada moj sinan cuje pred kucom moje auto eto ga trci ito u pempasu bos i zove tata ja na umor zaboravim i plus nosi laze 2 .Ja samo zelim jer ste moje kolege imoj sin koji evo lezi kraj mene i koji supa na telefon a vazda govori tata tata .Vise vam necemo pisat ali budite hrabri glavu gore i kazite hvala bogu zdrav sam moja djeca , moja porodica i jasam multi milijoner a miodmaramo ja i sinan od ove korone se sakrili .A ja cu radi mog sinana dati otkaz u ponedeljak jer moj sinje meni dzek pot koji iznosa nema a i vama su vasa djeca jeste tesko niko nema osjecaja a ja i moj sinan cemo biti vase sidro i bicete pobjednici jer ljubav je uvjek pobjednik .Molim vas dame svog druga poslusate nemojte se sekirat nakraju dana uvjek bude OK jos jednom SoRi i ZBOGOM

  9. Ado brza posta- kolege pozdrav . Molim vas da obratite paznju i to veliku na transport. Transport vam je ono ko placa posiljku pisiljatelj ili primaoc .koji iznosi puno novca .Svaki moj kolega je posten , korektan , trudi se da svoj posao obavi posteno ali mu nedaju ljudi koji su pohlepni. Evo zasto: Imate primaoca koji neplaca otkup ni transport .A vas vas direktor obavezuje damu naplatite transport . To iznosi koliko kaze 50 , 40 60 , maraka.Taj novac ide u privatni dzep. Ako je poslodavac spao nato damu djete od 4 i po godine djeli postu njegova tolerancija karaktera ide na naj nizi nivo. Jos kolege jedna stvar .Kada imate Trnsport firmi a znate da on iznosi puno para.Npr ako vam neka firma mora platit transport recimo 178 maraka naplati mu . A nemoj zvat sefove damu naplatis npr 70 maraka evo zasto. Ujutru kada si skeniro robu kompjuter je ukuco 178 maraka. Pa kad se budes razduzivo imaces tacan iznos. Ako naplatis 50 maraka anisi 178 uvece se stvara razlika novca sto fali razlog jeste vasa plata .od koje ce oni da odbiju a uzeli su 50 maraka trnsporta koji su telefonski dogovorili nakraju ti placas cjenu i gubis i zato trebate dobro pazit.Kada poslodavci naplacuju sebi oni firmu bacaju u propas a ne kurir tj transport gorivo amortizaciju itd .A uvjek kazu otislo ovo otislo ono pa po kuriru jer lakse nanijet nepravdu kuriru sto je apsrudno nego izdat sebe .Ovim putem porucujem citavom svjetu. Ako mislis i smatras daje svakom kuriru lahko zamjeni se .Ti vozi A da on sjedi kod tebe dati negovori nista pada vidis .Tuda straznica tebi ce laho podnijet 1000 cepeneka .kada je tvoja u pitanju onda vam svak kriv. Nikada se niste zapitali da kurir mora sto mu je moralna obaveza da pazi pjesake druga auta . Uvas je sve kurir jadni covjek ko sam i sam moze on je celik srece mu nema osjecaja njega nista ne boli ne dotice varate se puno.tradas bit ti osjecajan prema kuriru vjeruj mi kuriri su naprije ljudi ,divovi ,pa heroji u ovom poslu . Atoje kada je neko u nevolji zapeo u snjegu tu su heroji brzih posta date slepaju. Ako se nesto nedaj boze drugo desilo opet ce kuriri da pomognu povrh svih problema cjeni ono sto je vrijedno jer kad izgubis tek tada ces saznat sta si imao ista su kuriri brze pose moje kolege sirom svjeta KURiRI od svog kolege veli pozdrav primite saDUZZNIM POSSTOVANJEM cuvajte se pamet uglavu i cao cao.

  10. Zašto ne postavite koji je opis radnog mesta?Situacija na terenu je jasno ne definisan pojam.Koje ovakav ili onakav,upošte nema veze sa opisom radnog mesta,kiša,sneg gužve zemljotresi…Napišite ono što jeste i nema tu neke improvizacije.

  11. Sve razumem i poštujem, ni jedan posao nije lak. Ali zašto onda – izvinitw na izrazu – lažete da primalac nije na adresi, da je telefon nedostupan i slično? Kako očekujete bakšiš kada za cenu pošiljke od npr 1250 d. unapred tražite 1300?

  12. Pa ja bi to radio sa zadovoljstvom,trenutno radim od90 do115 adresa od 4:45 pocinje istovar paketa,u 8, 8:30 se krece na turu,i ima po 10,15 paketa na jednu adresu a neki paketi su teski preko 50kg

  13. Respekt i VELIKO postovanje za sve kurire brzih posta. Oni su junaci najtezi posao odgovoran rade za male pare. I sto hiljada je malo za ovaku muku ispostovati saobracaj, nekulturne i vulgarne korisnike koji skrstenih nogu narucuju iz fotelje i cekaju u fotelju da im neko doleti na vrata sa posiljkom. A niko ne ukljucuje mozak da razmisli kroz koliko ruku prodje posiljka koliko truda , goriva manjak radne snage a ogroman broj posiljaka ceka i svali se na ledja jednog kurira. I umesto uljudnog korisnika nalete na vredjanje i maltretiranje primaoca i jos kako od teskog posla i radnog vremena od preko 12 sati bez dorucka rucka kafe jer nema vremena za svoje zivotne potrebe nalete na miliciju koja vreba da kazne za svaku sitnicu i sve to treba da izdrzi jedan covek od krvi i mesa….pa stvarno ljudi su nehumani i neka se stidi svako ko pomisli da vredja ove ljude oni zasluzuju svako divljenje i postovanje. Ti isti ljudi imaju porodice i decu koja su zeljna oceva koje ne vidjaju po ceo dan jer moraju da zarade parce hleba za opstanak. Pored malih plata i ogromnog posla ako smo ljudi pa sevap je pruziti danas cast baksis jer vas je usluzio to je uvek od davnina obicaj a njima je to jedina motivacija . Najbolji su kuriri AKSa zli ljudi ih kude a ja mogu kao i mnogi da ih pohvalim da su junaci teskog vremena mnogo posiljaka radno vreme preko 12 sati malo kurira jer svi izbegavaju ovaj posao ali zato oni koji posteno rade nadrljaju od bezobraznih ljudi i trpe nepotrebne kritike. Ako ima pavde i boga neka ih pogleda i pomogne ovim dobrim i postenim ljudima.

  14. Pošto sam ja bio na probnom radu za Daily Express u Boru evo najsvežije iskustvo.

    Posao kurura je izuzetno intezivan i psihički naporan. Na posao morate doći u 6:30 izjutra. Šleper dolazi u 7:15 ali dešava se i da zakasni. Što duže kasni tim gore po vas jer ćete taj dan ostati duže na poslu. Ponedeljak i petak su obično lakši ali nema pravila. Tada obično bude oko 50 lokacija za isporuku. Ostali dani su zahtevniji. Obično oko 70 lokacija ali može to da bude i više. Nemojte da zaboravite da se u toku dana na ovaj broj sabiraju i pošiljke korisnika koje morate da preuzimate na svojoj ruti.

    Robu pakujete po redusledu ulica na vašoj ruti. Pre toga, istovarujete kamion. Sve morate da skenirate i proverite da li je ubačeno u kombi. Lepite i pripemate tzv. lepenke. Palite kombi i odlazite na benzinsku pumpu. Odmah potom zovete ljude u toku vožnje da biste dogovorili isporuke. Dolazite na adresu, opet skenirate robu, naplaćujete isporuke ako treba štampate fiskalne isečke u zavisnosti od tipa robe itd. Opet zovete ljude i dogovarate mesto isporuke. Opet skeniraj robu, istovaruj, naplaćuj, štampaj isečke i sve tako u krug. Nekad se vratite kući u 14:30 a nekada zaglibite do 17:30. Početnici ostaju i duže.

    Kada se vratite u bazu, prebrojavate pare i stavljate novac u tzv. plaćene odgovore. Istovarujete robu koja se šalje dalje. Prijavljujete isporuke koje niste uspeli da realizujete. Čistite kombi. I tako svakim radnim danom za platu od 56 hiljada. Plus bakšiš ali to je jako varijabilno. Dešava se da vas kazni policija zbog nevezanog pojasa, pogrešnog pakriranja ili zbog telefoniranja u toku vožnje. Sa kombijem morate da se zavlačite i manevrišete po raznim sokacima. Naravno, morate da pazite da ne pokršite kombi.

    Ko voli nek izvoli.

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *